Eerstejaars student Anne Uiterwijk volgt in Leidschendam-Voorburg de opleiding Internationaal Medewerker Marketing en Business Events. Samen met twee andere studenten werkt Anne aan een opdracht voor een Spaans museum in Malaga; Museo Interactivo de la Música.
"Het museum heeft een uniek ‘emosphere’ concept met lichtballen", vertelt Anne enthousiast. “Een concept waarbij licht, muziek en trillingen samenkomen. Door de emosphere te ervaren voel je echt de verbinding met de muziek.” In Living Labs in Malaga, Valencia, China en binnenkort ook Miami is het al mogelijk om de lichtballen als het ware te knuffelen. Aan de studenten de opdracht om het concept ook in Nederland te lanceren.
Influencen via het Instagram-museum
Eigenaar Miguel geeft de studenten alle vrijheid in de opdracht. Anne: “We moeten zelf met een plan komen. Er zijn geen enkele kaders. Wij bepalen op welke doelgroep we ons richten, waar we de expositie houden, wanneer, etc. We mogen zelfs bedenken wat we precies met de lichtballen willen doen. Dat maakt het lastig, maar ook leuk. Dit is echt een sprong in het diepe. Gelukkig kan ik de theorie van afgelopen periode nu wel heel goed toepassen in de praktijk. Ons idee is om dit concept bij The Upside Down in Amsterdam te introduceren. Dat is het grootste interactieve Instagram-museum van Europa. Het is echt iets van deze tijd. Je kunt communiceren met de kamers en decors, je kunt alles aanraken en je kunt er helemaal voor gaan. Precies wat Miguel ook met de lichtballen voor ogen heeft. Als influencers de lichtballen in het museum fotograferen en taggen levert dit fantastische publiciteit voor het Spaanse museum op.”
De communicatie met de Spaanse eigenaar is wel een dingetje…
Anne: “Wij Nederlanders zijn van de planning en willen weten waar we aan toe zijn. Bij Nederlanders staat alles strak in de agenda. Spanjaarden denken; het komt wel. We hebben twee weken geleden onze eerste opzet gemaild en daar bijvoorbeeld nog steeds geen reactie op ontvangen. Of een afspraak die om 14.00 uur in de agenda stond en opeens om 10.00 uur gehouden wordt. Ook spreekt eigenaar Miguel moeilijk verstaanbaar Engels, dat is lastig. Gelukkig helpt onze begeleider daar wel bij. Deze week spreken we Miguel weer via Teams. Hopelijk is hij enthousiast over ons idee, dan kunnen we het plan verder uitwerken. En wie weet is ons concept in september in Amsterdam te zien!”
Comments